כדי לעבור מבחני קבלה למוסדות לימוד לאמנות כמו בצלאל, שנקר, אוניברסיטת חיפה, או בתי ספר אחרים גבוהים לאמנות – צריך להגיש תיק עבודות מרשים. הגשת תיק עבודות כרוך בעבודת תיכנון גדולה, הרבה מחשבה ועיבוד רעיונות – לאיזה פרויקטים כדאי להשקיע את רוב הזמן, כמה רחוק ללכת עם כל רעיון? איפה לעצור ולתת לאיש מקצוע להמשיך כדי שהעבודה תראה ראויה לתיק עבודות שלי? כמה עזרה מקבלים בהכנת תיק עבודות וכמה כסף מושקע בתיק עבודות של סטודנטים לעתיד?
אם אתה מנסה להתקבל לבית ספר גבוה בחו״ל תיק העבודות שלך צריך להיות יוצא דופן. התחרות גדולה והאחוז שמתקבל קטן. גם בארץ אותו מקרה: החל מהרעיון וכלה בהגשה – הכל צריך להיות מרשים ומדוייק.
ראיתי הרבה תיקיי עבודות של צעירים שמנסים להתקבל לעיצוב טקסטיל, לעיצוב גרפי, לאדריכלות או לאמנות, ציור ופיסול קרמי באוניברסיטאות בכל הערים הגדולות בארץ. אנשים מבריקים אחד אחד ויצירתיים מאוד. כל אחד מהם הגיע אלי כדי לשפר את הגשת העבודה שלו – לכרוך עבורו פורטפוליו או תוכניות אדריכליות.
במקרים של הגשות פורטפוליו אני מקפידה להתאים את דרך העבודה שלי לסטודנט – מבחינת חומרים ועיצוב הכריכה. הם באים עם רעיונות ואני רק איש ביצוע. בניגוד לעבודות עם קליינטים רגילים שבהם אני מביעה דעה, מסבירה מה נכון ומתבקש – עם סטודנט זה שונה: היצירתיות שלהם היא הקובעת. ושווה להקשיב!!! התוצאות תמיד משביעות את רצונם ומשמחות אותי מאוד.
בעבודות שאני מראה בגלריית התמונות למטה יש ספר קטן בגודל 12סמ על 8סמ, שכלל הדבקת כרטיסים עם רישומים אחד לשני ותפירה בעבודת-יד של השידרה כדי שהסיפרון יפתח באופן שטוח, ספר אחר שנוצר מהדפסים יפייפים וכריכה עם הדפסים על בד, ופורטפוליו שנשלח לחו״ל לבית ספר גבוה לאדריכלות – כל העבודות כיבדו את העבודה עצמה ולא לקחו את הבמה מהיצירה – שהיא המרכז והחלק החשוב ביותר.